Vilassar, en fase de prealerta per risc d'incendi forestal

Última revisió 22-07-2026 13:56
22/07/2026

Vilassar entra en fase de prealerta del pla bàsic d'emergències municipal per risc d'incendi forestal.

L'Ajuntament de Vilassar de Dalt posa en fase de prealerta el Pla bàsic municipal per risc d'incendi forestal. Per la seva banda, la Generalitat de Catalunya manté activat l'estat d'alerta de l'INFOCAT davant la persistència d'un elevat perill d'incendi forestal durant tota la setmana.

Tal i com indica el mapa Pla Alfa ens trobem en el nivell 3, per tant totes les activitats amb risc d’incendi prèviament autoritzades o comunicades queden suspeses.

Amb motiu de l'alt risc d'incendis, L'Ajuntament publica un BAN amb les prohibicions a Vilassar de Dalt durant el nivell 3 del Pla Alfa.

Queden prohibides les següents activitats:

  • Encendre foc a tot tipus d'espais oberts.
  • La suspensió temporal, mentre es mantingui el risc esmentat, de totes les autoritzacions concedides de crema de rostolls, de pastures permanents, de restes de poda, i de restes silvícoles.
  • Encendre foc a les àrees de descans de la xarxa de carreteres, així com a zones recreatives i d'acampada, incloses les zones habilitades per fer-ho.
  • La utilització de maquinària i equips a les muntanyes i a les àrees rurals situades en una franja de 500 metres al voltant d'aquells, el funcionament dels quals generi deflagració, espurnes o descàrregues elèctriques, llevat que l'òrgan competent de l'Administració autonòmica n'hagi autoritzat expressament el seu ús o resultin necessàries per a l’extinció d’incendis.
  • La introducció i ús de material pirotècnic.
  • Llançar o abandonar objectes en combustió o qualsevol mena de material susceptible d'originar un incendi.
  • Les restriccions de l’ús de bufadors, serres radials i similars a menys de 400 metres de terreny forestal.

Es demana molta prudència per l'elevat perill d'incendis i fer sempre cas a les autoritats en cas de foc. La manca de precipitacions, les elevades temperatures i les baixes humitats incrementen dia a dia el perill d’incendis.

Per a més informació sobre incendis podeu consultar aquí.

Documents adjunts