A partir d'aquest 1 de setembre, la Generalitat assumeix la gestió directa de la C-32 i desapareix el peatge de l'autopista més antiga de l'Estat.
Aquest 1 de setembre l'autopista C-32 deixarà de ser de pagament. Així, l'autopista més antiga de l'Estat es convertirà en una via gratuïta després de més de 50 anys de peatges.
Aquesta mitjanit s'aixecaran les barreres del peatge de Vilassar de Dalt amb una senyalització de reducció de velocitat a 30 km/h al seu accés i sortida. A més a més, en un termini de 6 setmanes es preveu que es completin els treballs de demolició de les cabines. Tot i que no s'esperen problemes importants de congestió a la C32, la Generalitat sí que preveu que, amb l'aixecament del peatge, el trànsit pot augmentar entre un 5 i un 15% en aquesta via.
El Pacte del Maresme, acordat entre el Departament de Vicepresidència, Polítiques digitals i Territori i el Consell Comarcal del Maresme emmarca l'aixecament dels peatges amb un conjunt d'accions de millora de mobilitat a tota la comarca amb els objectius d'afavorir la connectivitat de la C32, transformar la N-II en una via més cívica, pacificar la mobilitat urbana i abandonar definitivament models com el de calçades laterals o el de la Ronda del Maresme.
En l'Estudi de mobilitat elaborat de manera concertada entre la Generalitat i els diferents agents del territori estableix un conjunt d'accions entre les quals destaquen la creació de nous enllaços a l'autopista i la integració urbana de la N-II al Baix Maresme. Per millorar la permeabilitat de a N-II a la C32 es preveu la construcció de 6 enllaços a l'autopista. Concretament a l'entorn de Vilassar de Dalt, es preveu la creació de 2 nous enllaços, a Premià de Mar i a la carretera de Cabrils i Vilassar de Mar, que reduiran el la circulació de pas pel municipi. Les característiques d'aquests enllaços s'analitzaran en un estudi que s'ha d'encetar aviat.
Pel que fa a la carretera Nacional II, s'impulsarà un projecte constructiu per a la seva integració urbana al seu pas pel Baix Maresme, i diferents projectes per trams per a la pacificació de la via a l'Alt Maresme.
Per a tot plegat es preveu una inversió de 120 milions d'Euros pel període 2022-2026, aproximadament la meitat dels quals es destinaran a les millores de connectivitat amb la C32 i la resta a la pacificació de l'NII.